luni, 18 august 2014

Ce este compasiunea? (I)



Ce este compasiunea ?

Traim intr-o lume din ce in ce mai grabita, mai pusa pe cearta si pe violenta. Ne mai gandim oare si la sufletul celor din jur, la ceea ce ei ar putea sa simta, sa creada, sa traiasca?

Viata ne ofera tuturor diferite incercari si ne pune in situatii mai mult sau mai putin placute. Aceste situatii ne inchid lumina sufletului si ne fac mai reticenti si mai morocanosi. Unde este dragostea pe care o aratam cu totii cand eram mici fata de vietatile pe care le intalneam pe pamantul din gradina bunicilor? Am uitat oare ca am plans cand primul animalut a murit in mainile noastre  si a trebuit sa il inmormantam dupa traditiile pe care le-am vazut la adulti.
Aceea era compasiunea, acea stare de mila si dragoste impletita si simtita cu toata fiinta noastra. Starea aceea de mila si dragoste profunda simtita atunci unde e ? Oare ni s-a inchis inima atat de tare incat am uitat sa mai si zambim? Am uitat sa mai credem in lumina din noi? Eu va adresez voua aceasta intrebare si va rog sa meditati la acest fapt. Oare nu ar fi lumea mai buna si oamenii mai putin agresivi daca s-ar gandi si la ce simte celalalt? Daca raspunsul vostru e da, atunci va rog sa va ganditi la cel mai recent moment in care dragostea si mila v-au spalat sufletul si l-au facut mai luminos, mai frumos. Meditati la acel moment si aduceti-l aproape de voi zi de zi. Atunci cand ochii vostri vor fi plini de lacrimi veti sti ce inseamna din noi compasiunea.
Compasiunea fata de ceea ce ne inconjoara este puntea dintre noi si Dumnezeu, ea este cheia prin care se deschide usa catre lumina din noi. Odata deschisa aceasta usa, prin ea patrunde numai dragoste, fara pic de egoism, de ura sau invidie.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu